Earth has its first encounter with an extraterrestrial race. Calling themselves the Visitors and promoting peace, they seem to be friendly, but their congeniality may be a cover for a malevolent agenda. Erica, an FBI agent, discovers a secret about the aliens that threatens the lives of Earthlings, including her teenage son, who sees them as a sign of hope. Meanwhile, Father Jack, already questioning his faith when the Visitors arrive, seeks answers outside his church and finds other dissidents who believe the Vs are not what they claim to be. The ABC series is billed as a reimagining of a 1980s miniseries by the same name.
Erica and an ally join forces to investigate a biological threat, while Anna meets a special guest. Chad has second thoughts about the Vs after discovering disturbing evidence in a report.
Erica's life is put at risk when she is attacked at home, a dangerous new member is recruited for the Resistance and the Visitors steady their defences, and Ryan's concern grows over Val's abnormal pregnancy.