War of the Worlds
After the devastating alien attack, disparate pockets of survivors emerge into a shattered world. They quickly realise they must put their differences aside to stand any chance of survival.
As the dust settles on their brave new world, the survivors are forced to face some cold truths. Catherine is stunned to discover the part she played in bringing about the alien attack.
The survivors make some disarming discoveries not only about the aliens but also about themselves. Mokrani goes on the offensive, taking the fight to the aliens.
Episode 5: Cracks start to show as the survivors find different ways to cope. Jonathan's increasingly perturbed by Sacha's strange behaviour. Emily proves to be an exciting conundrum for Bill. And Mokrani is horrified as his men delight in the opportunity to exact revenge. (S1, Ep5)
Episode 6: The alien's connection to certain survivors raises difficult questions. Bill makes a startling discovery. Sacha's behaviour is increasingly erratic. And Tom's birthday proves cause for celebration. But at what cost? (S1, Ep6)