The Search
The Second Chechen War. 1999. The Search recounts, on a human scale, a powerful story of conflict told through four lives that will be brought together by a shocking twist of fate. After his parents are killed in their village, a small boy flees, joining the flood of refugees. He meets Carole, a European Union delegation head and little by little, with her help, he will return to happiness. At the same time, his elder sister Raïssa searches tirelessly for him amongst the civilian exodus. Then there's 20-year-old Kolia, a new recruit to the Russian army who will gradually be overwhelmed by the daily struggles of wartime. Directed by Michel Hazanavicius (The Artist), The Search is a compelling war drama starring Bérénice Bejo (The Artist) and Annette Bening (The Kids Are All Right).