Alaskan Killer Bigfoot
Seventy years ago, a murderous Bigfoot-like creature sent residents fleeing from Portlock, Alaska; now, an expedition returns to the abandoned fishing village to reclaim the land and its resources from the terrifying beast locals call Nantinaq.
Village of the Damned
After bidding their loved ones farewell, the team arrives in Portlock by boat, and they immediately feel a sense of foreboding in the deserted fishing village.
It Knows We're Here
The team are left unsettled as they discover evidence of Nantinaq's hunting habits. Keith and Ash visit a historian, who fills them in on the town's bloody past.
A night-time excursion proves too terrifying for one team member, who flees Portlock the next day. Replacing him is Guy, who is hellbent on getting answers.