Black Twitter: A People's History
Prentice Penny looks at the rise, movements, voices and memes that made Black Twitter an influential and dominant force in nearly every aspect of American political and cultural life.
CHAPTER ONE
The genesis. The ones you got your whole style from. Believe the hype because the culture doesn't move without us. #AfterDark #MeetMeInTemecula #ThanksgivingClapback. But wait, who all gon' be there?
CHAPTER TWO
Post-racial America LOL. This one is for Trayvon, for Big Mike, for everyone lost to racial injustice. #BlackLivesMatter transformed the world. #OscarsSoWhite shook the table. FML here comes that BS. N***** Navy assemble. We all we got!
The team covers the Covid-19 pandemic, who bought Twitter and how Black Twitter is forever.