Cheat
The series opens with two women in prison visiting room - Leah and Rose, seemingly blaming each other for their circumstances. Over the course of the series we will find out who is visiting who and the reason that one of them is in prison.
University lecturer Dr Leah Dale has always prided herself on her academic integrity, so when final year student Rose submits a suspiciously top-grade essay, Leah is quick to call her out. But there's more going on than meets the eye as Rose takes the challenge as a personal affront, and what begins as a seemingly open-and-shut case of academic deception soon spirals out of control.
With relations becoming increasingly hostile, Leah resorts to more extreme measures to expose Rose, and as tensions flare between Leah and Adam, could it be that her husband is taking Rose's side? Rose seems to pursue a more personal retaliation against Leah, but who is telling the truth?
As Leah deals with the fallout of Adam's betrayal, some unexpected news further complicates matters. A distraction comes in the form of Michael and Angela's anniversary party, but as Rose's behaviour becomes progressively more volatile, the truth is finally exposed over the course of one explosive evening, with devastating consequences.
As the police try to piece together the fatal sequence of events, both women come under the spotlight, but have they got the right one? As the investigation spirals, Leah realises she must come face to face with Rose one last time, but it may be too late.