Homestead Rescue
Marty, Misty and Matt give their insight into life on the family homestead during the pandemic and show how they not only survive but thrive.
Abandoned & Alone
The Raneys help Beth and Mike, who live in an abandoned ghost town in Montana. Stalked by a mountain lion, and devoid of any livestock, water or food, survival is a struggle.
Josh and Kim raise pigs in Virginia. But with pigs destroying their homestead and predators killing livestock, is it time to let go of their free-range dream?
The Deeters are dog-mushers from Alaska. But when disaster strikes, the Raneys must overcome the Deeters' distrust of outsiders and convince them to make drastic changes.
It's the Raney's biggest challenge yet. Marty must find a way to build a house suitable for the ageing parents, while Misty attempts to grow crops in the Desert.
The Raneys help the Russells, who are struggling on a failing homestead in the forests of Pennsylvania; the family faces a food shortage, with no hunting skills, and a cabin on the brink of collapse.
The Raney's are called to a failing Homestead in Colorado. Plus, Don makes a 40 mile commute each day leaving Lorinda alone and terrified of the bears and mountain lions.