McLeod's Daughters
Welcome Home
Spontaneous, audacious Tess meets reticent, stubborn Claire when the half-sisters are reunited by their father Jack's recent death and an "odd couple" situation is born. A simple mistake by Tess leads to Claire making some difficult decisions.
Ducks on the Pond
It's shearing time and one of the men arrives with a reputation as a killer. Tess witnesses strange goings on and uncovers a secret, as Claire struggles to maintain her authority over the shearers, desperate to meet the deadline for selling her wool.
Jealousies arise as Claire competes in the rodeo while Nick and Alex compete for Tess's attention. Becky's reputation lands her in serious trouble, and the two sisters forget their differences and come to the rescue.
When Claire buys a pen of undernourished sheep from the stock sales, Tess questions her judgment. The truck transporting them breaks down, leaving the girls to drive the ailing sheep home on foot. Jodi's exam results bring a surprise conclusion.
Tess's confidence is shaken when she falls from her horse. She wonders if she truly belongs at Drover's Run, but finds her skill as a rider when Claire is in need. Claire makes her toughest decision since Jack's death.
When Claire finds evidence that her father loved Tess, she feels threatened. Meg and Claire discover more about Becky's home life when she temporarily returns to work at her parents' truck stop.