Milo
Milo the Explorer
With Suds' help, Milo, Lofty and Lark are transported to the jungle. Commander Cottontail needs a clean explorer's outfit. Milo, Lofty and Lark love listening to tales of his thrilling adventures. With help from Suds, they're transported to the jungle to embark on an exciting treasure hunt.
Milo The News Reporter
Top news reporter Harriet excites Milo, Lofty and Lark with her tales of chasing stories. When Milo offers to help Harriet find a front-page headline for The Gazette, the gang must find something that is exciting, surprising and dramatic.
Inspired by dancers Eleanor and Mycroft, friends Milo, Lofty and Lark are transported to the stage of the Dance Theatre. When they must perform at an important show, they need to overcome their stage fright if they're to deliver a dance spectacular.
When Milo, Lofty and Lark end up helping Doctor Diamond with her busy hospital ward, she has a well-earned nap. The trio soon realises that making patients feel better is hard work.
Chef Pierre's tales inspire Milo, Lofty and Lark to want to work in his world-famous restaurant. After serving up some crazy culinary disasters, they try to remember the secret to captivating cookery to prepare a dish fit for a queen.
Milo, Lofty and Lark dream about sailing around the world like Skipper Stone, so Suds transports them on board the Captain's luxury cruise ship.