The Menten Files
The true story of how investigative journalist Hans Knoop uncovered the truth behind the multi-millionaire art collector, Nazi and war criminal Pieter Menten.
In 1976, journalist Hans Knoop gets a mysterious call from Tel Aviv containing damning accusations about wealthy entrepreneur Pieter Menten and his art collection. He begins to investigate the story.
Knoop pays another visit to Piet van Apeldoorn, the officer who had once arrested Menten, and has to act fast when he gets a lead about Menten's supposedly dead brother who may be alive and well.
Knoop locates Menten's brother Dirk and pleads with him to divulge the dark secrets he harbours about his sibling. Menten grabs the chance to evade arrest, and soon an international hunt is under way.