This Cop Life
Nothing Personal
Rob tries to trace the source of a dangerous new batch of drugs that's been causing a spate of overdoses in Medway. Dan chases down an aggressive drunk driver.
Necessary Force
Response officers, Alysha and Amy, are on the hunt for a teenager with a firearm. GG and Carl are called upon to come to the rescue when a colleague is assaulted by a drunken reveller.
Officer Dan helps a vulnerable man whose flat has been completely taken over by drug dealers. Later, Grant and Ellie respond to a fight, only to then discover a case of domestic abuse.
A new recruit and her mentor find themselves separated through a call about domestic abuse with a violent offender. Later, a traumatised family report on an attempted home invasion.
A routine vehicle check takes an unexpected turn for GG when the driver assaults her. Meanwhile, Liana and Dani make an arrest of a drunk young woman who is suspected of shoplifting.
Grant and Catherine respond to an alleged rapist on a rampage with a hammer. Meanwhile, Sam and Tom face a difficult decision with a man who is suspected of committing domestic assault.