Daniel `Hondo' Harrelson, a Los Angeles SWAT lieutenant, is assigned to lead a highly skilled unit in the community where he grew up. Torn between loyalty to the streets, where the cops are sometimes the enemy, and allegiance to his brothers in blue, he strategically straddles the two worlds. Hondo encourages his team to rely on communication and respect over force and aggression, but when a crisis erupts, these unflinching men and women are prepared to put their tactical training to the test.
Former Marine Daniel 'Hondo' Harrelson is torn between loyalties to the streets and to his fellow officers when he's assigned to run an elite unit in Los Angeles.
Cuchillo
The team must find four escaped convicts before a rival team finds them; Hondo's leadership is called into question when Street flagrantly disregards protocol.
Newcomer Jim Street jeopardises his spot on Hondo's team and the team searches for a ruthless drug trafficker who is using immigrants as couriers.
After a domestic bomber dies in an explosion, the SWAT team races to find the man's partner before more devices detonate and Hondo reaches out to his former team leader.
Hondo allows newbie Jim Street to go undercover to bust a ruthless trafficker; Hondo visits the teenager recently shot by a former member of the SWAT team.