Charge Around The Globe
Europe and Africa
Lexie Limitless' world record attempt & 29,000km electric expedition, starts in Nice, France. Follow the amazing highs and crushing lows in some of the world's most jaw dropping locations, as she aims for the port of Mombasa, Kenya. Along the way meeting the trail blazing racing driver Lola Lovinfosse, Chef Tekuna & The Black Mambas. Will the electricity infrastructure hinder her world record?
Australia and Asia
Lexie Limitless' world record world attempt takes her to Australia and Asia, where she meets amazing trailblazers - indigenous Chef Norni, Marine Scientist Dr Vanessa, Buddhist Nun Karma and Ann Osman, the first female Muslim MMA fighter. But it's not all fun and games; new continents means new obstacles. Seriously behind schedule, Lexie has some KMs to stack to get back on track...
Lexie, now on the home stretch, paces through the Americas and Europe, meeting even more incredible trailblazers-from sandboarders to cowgirls, from ex-triathletes to Finnish ice bathers. But, as always, it's not as simple as planned. Can she make it all the way back to Nice? Has she clocked 29,000 km? Will she have done enough to set a new world record?