Kōya no Shōnen Isamu
Kōya no Shōnen Isamu, is a Japanese manga series written by Sōji Yamakawa and illustrated by Noboru Kawasaki. It was published in Weekly Shōnen Jump from 1971 to 1974. It was adapted into an anime by Tokyo Movie Shinsha, Shingo Araki and Daikichiro Kusube created the character designs, while Hayao Miyazaki was in the team of animators. The series consists of 52 episodes and was originally broadcast on Fuji TV.