Heroes in Sui and Tang Dynasties
Heroes in Sui and Tang Dynasties is a Chinese television series based on Chu Renhuo's historical novel Sui Tang Yanyi, which romanticises the historical events leading to the fall of the Sui dynasty and the rise of the Tang dynasty. The series was first broadcast in mainland China on various television networks on 14 January 2013. It is not to be confused with Heroes of Sui and Tang Dynasties 1& 2, a similar television series also based on the novel, but was released earlier in December 2012.