Kokkoku
When a young girl's family becomes threatened, she discovers the power to stop time and encounters the allies, foes and monsters that exist in the "Statis," the time between seconds.
The First Moment
Juri Yukawa, a disaffected girl living with her family, receives a call from kidnappers demanding money for her captive brother and nephew in just 30 minutes; to meet the demand, her grandfather unveils a stone with the power to freeze time.
Juri and Grandpa are unable to rescue Makoto and Tsubasa when a group of mysterious men appear.
As Juri gets a handle on her power to freeze enemies, Grandfather reflects upon a time when Juri first displayed her abilities as a child; Shoko has an encounter with a monster known as a handler.
Juri and Grandfather attempt to help Takafumi; Juri leaves a note warning Tsubasa and Makoto, but the cult gets to them first.
Juri comes to Tsubasa's aid when a specter begins to turn him into a dreaded Handler; the cult kidnaps Makoto; Shoko convinces Juri to destroy the Handler that possesses her family's spirits.