The Bad Guy
Nino Scotellaro, a Sicilian prosecutor, dedicates his entire life to fighting the Mafia but is suddenly accused of being part of it; after being convicted, Nino decides to set up a Machiavellian revenge plan.
The good magistrate
Investigating magistrate Nino Scotellaro has chronic rhinitis and a passion for sea urchins. He has dedicated his life to fighting the Mafia. Thanks to a tip-off from Don Salvatore Tracina, head of the Tracina clan, he is finally one step away.
Moles
After the collapse of the bridge over the Strait of Messina, everyone is convinced that Nino Scotellaro is dead. His sister Leonarda is convinced of it: she has to live with the idea of her brother having been in collusion with the Mafia.