De altijd rustige Dave Buznik (Adam Sandler) wordt ten onrechte veroordeeld tot een cursus ‘woede beheersing’. Hier komt hij in aanraking met de psychotische Dr. Buddy Rydell (Jack Nicholson). Nadat Dave opnieuw over de schreef is gegaan, besluit de rechter dat Dr. Rydell de cursus één op één moet voortzetten. Het gevolg is dat docent en leerling dag en nacht met elkaar opgescheept zitten. Dave’s kookpunt nadert... en dat is nou juist niet de bedoeling.