Dead again
Kenneth Branagh en Oscar-winnares Emma Thompson schitteren in dubbelrollen in dit bovennatuurlijke, romantische moordverhaal. Mike Church (Branagh) is een privé-detective in L.A. die zich heeft gespecialiseerd in het maken van flauwe grapjes en het opsporen van vermiste personen. Hij raakt echter al gauw het spoor bijster als hij wordt ingehuurd om de identiteit te achterhalen van een beeldschone vrouw met geheugenverlies (Thompson) die wordt gekweld door vreselijke nachtmerries. Dan doet Church met behulp van een excentrieke antiekhandelaar en hypnotiseur (Derek Jacobi) een schokkende ontdekking: de nachtmerries zijn mogelijk afkomstig uit een vorig leven; namelijk dat van Margaret Strauss, een wereldberoemde pianiste die zou zijn vermoord door haar componist en echtgenoot… in 1948.