Jack and the Beanstalk
Jack and the Beanstalk is een Amerikaanse komische familiefilm uit 1952 onder regie van Jean Yarbrough met in de hoofdrollen het komisch duo Abbott en Costello. Het scenario is een komische bewerking van het sprookje "Jaap en de bonenstaak". De film werd opgenomen in SuperCinecolor en werd destijds in Nederland uitgebracht onder de titel De kip met de gouden eieren.