Mensonges d'Etat
De CIA heeft de jacht geopend op het brein achter een golf van terroristische aanslagen. Roger Ferris is hun man in het veld, die van de ene uithoek naar de andere trekt in een poging de razendsnelle ontwikkelingen een stap voor te blijven. Via een realtime satellietverbinding wordt elke beweging van Ferris op de voet gevolgd. Aan de andere kant van deze verbinding staat CIA-collega Ed Hoffman, die op duizenden kilometers afstand de strategische beslissingen neemt. Naarmate Ferris zijn doelwit dichter nadert, komt hij steeds meer tot de ontdekking hoe gevaarlijk blind vertrouwen kan zijn, maar ook hoe sterk zijn overleven ervan afhangt. Leonardo DiCaprio (Ferris) en Russell Crowe (Hoffman) spelen de hoofdrollen in Body of Lies, bewerkt door William Monahan (The Departed) naar het boek van David Ignatius. Ridley Scott (American Gangster, Black Hawk Down) tekende voor de regie van deze pakkende hedendaagse spionagethriller die bol staat van spannende actie.