Oorlogssimulaties
De spanningen tussen China en de Verenigde Staten over Taiwan zijn zo hoog als sinds de jaren '70 niet meer zijn geweest. Nu president Xi Jinping publiekelijk heeft gewaarschuwd dat hij Taiwan indien nodig met geweld zal innemen, voeren militaire strategen momenteel oorlogssimulaties uit om te onderzoeken wat een dergelijke agressie zou betekenen voor de Stille Oceaan en Australië.