The Eastwood Factor
In deze intieme documentaire van filmcriticus en historicus Richard Schickel wordt Eastwood voorgesteld op een manier waarop je hem zelden ziet: thuis, op het terrein van Warner Bros. en op de locaties waar z'n films zijn gemaakt. Op een intieme, ontspannen en persoonlijke wijze deelt Eastwood zijn inzichten over zijn films en de keuzes die hij heeft gemaakt in interviews die eerlijk en intelligent zijn, en vol droge humor zitten. Naast de herinneringen van de gelauwerde filmmaker heeft Schickel ook een selectie van scènes in de film opgenomen die de variatie en diepgang in Eastwoods werk benadrukken. THE EASTWOOD FACTOR is een krachtig portret van een van de grote iconen van het witte doek.