The Great Gatsby
De jaren ’20 keren weer in hun volle glorie terug in deze romantische verfilming van het meesterwerk van F. Scott Fitzgerald. Jay Gatsby (Robert Redford) is een mysterieuze en extravagante rijkaard die fantastische feesten organiseert voor wildvreemde mensen, in de hoop weer in contact te komen met zijn verloren geliefde Daisy Buchanan (Mia Farrow). Gatsby is erg teruggetrokken, maar hij raakt bevriend met zijn nieuwe buurman Nick Carraway (Sam Waterston), Daisy’s neef, omdat hij hoopt zo Daisy weer terug te winnen. In zijn met twee Academy Awards bekroonde film toont Francis Ford Coppola de obsessies, romantiek en tragiek van twee oude geliefden die het verleden nieuw leven in willen blazen, maar daarmee een dramatisch effect hebben op de toekomst.