Regisseur Kyle Patrick Alvarez
In 1971 voert professor Philip Zimbardo van de Stanford University een controversioneel psychologisch experiment uit. Studenten spelen in een gevangenis de rol van gevangene of gevangenisbewaarder. Dit experiment loopt helemaal uit de hand.