The Handmaid's Tale
Offred, een van de weinige vruchtbare vrouwen die bekend staan als Handmaids in de onderdrukkende Republiek van Gilead, worstelt om te overleven als voortplantingssurrogaat voor een machtige commandant en zijn rancuneuze echtgenote.
Birth Day
Offred (Elisabeth Moss) en haar mede-Handmaids helpen bij de bevalling van Janine, waardoor Offred wordt herinnerd aan de bevalling van haar eigen dochter. Offred komt dichterbij Ofglen (Alexis Bledel), terwijl ze een geheime ontmoeting met de commandant vreest.
Offred (Elisabeth Moss) bezoekt Janine's baby samen met Serena Joy (Yvonne Strahovski) en herinnert zich de vroegere dagen in Gilead voor de revolutie. Ofglen (Alexis Bledel) staat voor een moeilijke uitdaging.
Gestraft door Serena Joy begint Offred (Elisabeth Moss) te ontrafelen en denkt ze na over haar tijd met Moira (Samira Wiley) in het Red Center. Een complicatie bij de Ceremonie bedreigt Offred's voortbestaan bij de commandant en Serena Joy.
Serena Joy (Yvonne Strahovski) doet een verrassend aanbod aan Offred. Offred (Elisabeth Moss) herinnert zich het ongewone begin van haar relatie met haar echtgenoot (O-T Fagbenle).
Een Mexicaanse ambassadeur die Gilead bezoekt ondervraagt Offred (Elisabeth Moss) over haar leven als Handmaid. Serena Joy (Yvonne Strahovski) denkt na over haar huwelijk en de rol die ze ooit speelde bij het ontstaan van Gilead.