Een Amerikaanse soldaat waarvan gedacht werd dat hij in Irak was gedood, keert 10 jaar na zijn verdwijning terug. Maar als de vreugde van zijn terugkomst is gedoofd, komen er twijfels op of hij echt een Amerikaanse held was of dat hij deel uitmaakte van een slapende cel die een terroristische aanval plande.
In de opening van deze ‘Manchurian Candidate’-achtige politieke thriller wordt een marinier (Damian Lewis) gered na acht jaar als krijgsgevangene in Afghanistan en keert hij terug als een oorlogsheld. Een CIA-onderzoeker (Claire Danes) verdenkt hem ervan banden te hebben met Al Qaida en vermoedt dat hij mogelijk deel uitmaakt van een plan om een terroristische aanslag op Amerikaanse bodem uit te voeren.
Een undercoveragent met banden met een Saoedische prins, die mogelijk terroristische activiteiten financiert, voorziet Carrie van onthullend elektronisch bewijs. Ondertussen bekijkt Carrie beveiligingsbeelden van Brody’s huis, waar hij last blijkt te hebben van traumatische herinneringen en keert zich tegen de druk van het Pentagon en de media om gezien te worden als een Amerikaanse oorlogsheld.
Een exclusief televisie-interview zorgt ervoor dat de Brody-familie in de nationale spotlight komt, tenzij Dana haar plan uitvoert en het hele gedoe verpest. Ondertussen onderzoeken Carrie en het team een Al Qaeda-aanval op Amerikaanse grond; en Carries operatie in Prince Farids kamp komt in ijzingwekkende situatie terecht.
De politieke macht heeft grote plannen om Brody tot een nationale held te maken, maar zijn grillige gedrag bedreigt zijn beeld in de media. Ondertussen is een wanhopige Carrie op zoek naar bewijs om een band tussen Brody en Abu Nazir aan te tonen, terwijl Saul haar helpt om het geldspoor van de financier van de terroristen te volgen.
Carrie gelooft dat haar verdenkingen over Brody worden bewezen als hij de enige overlever confronteert van de opstandelingen die hem gevangen hielden. Maar de reünie zorgt uiteindelijk alleen maar voor meer vragen. Ondertussen focust het agentschap zich op Aileen en Faisel, de geliefden die geld van de gestolen juwelen gebruikten om het huis bij het vliegveld te kopen.
Na het verlies van veel essentieel personeel door Nazirs terroristische plot tegen de VS, legt de CIA een leugentest op aan iedereen die contact met hen had. Hier hoort Brody ook bij en Carrie hoopt dat hierdoor de waarheid over hem aan het licht komt.