Troy
Brad Pitt neemt een zwaard ter hand en maakt van de Griekse strijder Achilles een gespierde, dreigende persoonlijkheid in deze spectaculaire nieuwe verfilming van The Iliad. Orlando Bloom en Diane Kruger spelen de legendarische geliefden die ervoor zorgden dat iedereen plotseling in eenoorlog verwikkeld raakte, Eric Bana speelt de prins die de confrontatiemet Achilles durft aan te gaan en Peter O'Toole speelt Koning Priam, heerser over Troje.