Against the Odds
De Zuid-Vietnamese stad Hue was het decor van een van de zwaarste gevechten van de Vietnamoorlog. Hier versloegen 2500 Amerikaanse mariniers een overmacht aan vijandelijke troepen.
Those Damned Engineers
In december 1944 brachten de ogenschijnlijk verslagen Duitsers in het geheim 600.000 ervaren soldaten bijeen voor een grootscheeps offensief om Antwerpen in te nemen.
In november 1943 voerden de Amerikaanse strijdkrachten een amfibische landing uit op het door de Japanners met bunkers versterkte atol Tarawa.
De inname door Charlie Company van een onbeduidende heuvel op het belegerde eiland Okinawa zou later een van de meest indrukwekkende gevechten van WOII worden.
Toen kolonel MacFarland in Ramadi aankwam, had Al-Qaida de Iraakse stad uitgeroepen tot hoofdstad van een nieuw kalifaat. Dit is het verslag van het Amerikaanse antwoord hierop.