‘Buffy the Vampire Slayer’ is een comedy-actieserie die de avonturen van Buffy Summers volgt, een tienermeisje dat de kracht en vaardigheden heeft om op vampieren te jagen.
Buffy Summers, tweedejaars op haar school, gaat naar Sunnydale High. Daar ontmoet ze haar nieuwe ‘Wachter’ en ontdekt ze dat ze haar lot niet kan ontvluchten.
De oogst
Een vreemdeling genaamd Angel vertelt Buffy dat als ze de Oogst niet stopt, de Hellemond zich zal openen en de Master volledig vrijheid zal krijgen.
In een poging om wat normaliteit aan haar leven toe te voegen, probeert Buffy het cheerleadingteam uit—maar ze ontdekt dat de anderen haar bloed wel kunnen drinken.
Terwijl ze wachten op de aankomst van het grote wapen van de vampieren, de Gezalfde, eindigt Buffy’s belangrijke date bij de Bronze met een aanval op een lijkenhuis.
Een tripje naar de dierentuin krijgt een dodelijke afloop nadat Xander en een groep van kwaadaardige kinderen bezeten raken door de geest van een demonische hyena.