Celtics City
Chapter III: All Swept Up
De Celtics winnen een paar titels in de jaren '70 te midden van raciale onrust. Tegen het einde van het decennium nemen ze de Indiana State-ster Larry Bird aan.
Larry Bird tilt de Celtics en de noodlijdende NBA naar nieuwe hoogten, maar interne onenigheid dreigt weer een potentiële dynastie te doen ontsporen.
Larry Bird's epische rivaliteit met Magic Johnson betovert de sportwereld. Dan, in 1986, verandert een ondenkbare tragedie alles.
De tragische dood van Len Bias werpt een schaduw over de Celtics. In 1992 sluit de pensionering van Larry Bird een hoofdstuk af voor de ploeg en de NBA.