De Vanderhouvens zijn een gewoon gezin… afgezien van het feit dat Alex - de vader van het gezin - pasgeleden door een vloek is versteend. Om hem te redden beleven zijn vrouw en kinderen spannende avonturen op zoek naar eeuwenoude artefacten die door een voorvader gestolen zijn.