Gargoyles
De overgebleven Gargoyles moeten door een vloek duizend jaar slapen. David Xanatos koopt het kasteel en verplaatst dat naar New York, de Gargoyles ontwaken en het kasteel wordt aangevallen.
Elisa en Goliath ontsnappen aan een tweede aanval van het commando. Xanatos herenigt de Gargoyles met Demona. Goliath en de Gargoyles verspreiden zich om de gestolen diskettes van Xanatos terug te vinden.
De Gargoyles vinden de vermiste diskettes en geven die aan Xanatos. Elisa vertelt hun dat de aanvallen georganiseerd waren door Xanatos om zijn Steel Clan, een soort Gargoyle-robots, compleet te maken.
Met behulp van zijn assistent Owen Burnett besluit Xanatos de Gargoyles te laten strijden tegen de Pack, een groep televisiehelden die bovendien zeer goed getrainde huurlingen zijn.