De dertienjarige Henry Hart krijgt een bijbaantje als Kid Danger, het hulpje van superheld Captain Man die de misdaad bestrijdt. Hij mag niks aan anderen vertellen en dat is weleens moeilijk.
Henry moet wennen aan zijn nieuwe rol als Kid Danger en om dit te combineren met school, familie en vrienden.
Kid Danger moet ervoor zorgen dat Captain Man zijn krachten terugkrijgt, zodat Swellview een veilige stad blijft.
Captain Man gaat op Henry's school undercover als leraar om een verdachte, nieuwe leerling te bespioneren.