In de jaren 50 droomt Elizabeth Zott ervan wetenschapper te worden, maar in deze maatschappij is een vrouw slechts huisvrouw. Ze gaat werken bij een kookprogramma en neemt zich voor om huisvrouwen veel meer te leren dan alleen recepten.