Luke Cage
Hoewel Luke Cage over superkrachten en een onverwoestbare huid beschikt, houdt hij zich liever gedeisd. Hij werkt bij de kapper in de buurt en als afwasser in een nachtclub die eigendom is van de meedogenloze Cornell 'Cottonmouth' Stokes. Als een wapendeal tussen Cottonmouth en een andere misdaadbaas vreselijk misloopt, lopen de spanningen in de straten van Harlem op en wordt Luke gedwongen in te grijpen voordat er nog meer bloed wordt vergoten.
Code of the Streets
Om een oude vriend een plezier te doen, probeert Luke een kind te helpen dat in de problemen zit met Cottonmouth. De rechercheurs Misty Knight en Rafael Scarfe van de NYPD vinden hun weg naar Pop's Barbershop, waar Luke en Misty elkaar weer tegenkomen. Terwijl Luke zoekt naar een vreedzame oplossing tussen de jongen en Cottonmouth, wordt hij dieper in het gevecht getrokken als de zaken uit de hand lopen.
Na een onverwachte dood zint Luke op wraak en hij mikt op het belangrijkste voor Cottonmouth: zijn geld. Terwijl het kat-en-muisspel tussen Luke en Cottonmouth escaleert, wordt Misty steeds achterdochtiger over Luke, gezien zijn connectie met haar onderzoek.
Luke kijkt terug op zijn verleden in de gevangenis van Seagate. Gedurende zijn tijd daar wordt hij hecht met de psychiater van de gevangenis, dr Reva Conners. Voordat Luke en Reva de corruptie van de gevangenisbewaarders aan het licht kunnen brengen, wordt Luke bruut mishandeld en ondergaat hij een experimentele procedure met onverwachte resultaten.
In een poging om van zijn financiële problemen af te komen, slaat Cottonmouth terug en begint hij de mensen van Harlem af te persen, en hij geeft Luke de schuld. Wanneer de buurtbewoners voor Lukes deur staan en om hulp smeken, heeft Luke geen andere keuze dan in te grijpen. Met de levens van de buurtbewoners op het spel, waarschuwt rechercheur Knight Luke dat het starten van een oorlog heel Harlem kan vernietigen.
Na een bloederige confrontatie met Cottonmouth en met weinig opties over, roept Scarfe de hulp in van Luke Cage en Claire Temple. In ruil daarvoor biedt Scarfe belastend bewijs aan dat Cottonmouth achter de tralies zou kunnen krijgen. Het wordt al snel moeilijk als Cottonmouth geen losse eindjes achterlaat, een prijs zet op Scarfes hoofd en zijn hele bende op zoek gaat naar hem in de straten van Harlem.