Opal Hunters Red Dirt Road Trip
Op de eerste etappe van hun roadtrip stuiten Rod en JC op hevige overstromingen. En de legendarische Bomb Kings leren JC de kneepjes van het maken van explosieven voor de mijnbouw.
Rod en JC leren een dure les tijdens het zoeken naar opaal in het hete en afgelegen Andamooka. Daarna droppen ze noodvoorraden bij boeren die door de overstromingen zijn getroffen.
Rod en JC zijn in Andamooka gestrand met autopech en hun geld is bijna op. Het hangt van de verkoop van hun laatste opaal af of ze hun roadtrip kunnen voortzetten.
Rod past in Queensland tegen betaling op meer dan 200 drachtige koeien. En door een financiële tegenvaller bij het thuisfront moet JC zijn inkomsten tijdens de trip verdubbelen.