Outback Opal Hunters
's Werelds taaiste schattenjagers pushen hun fysiek en bankrekeningen tot het uiterste op een zoektocht om rijk te worden, op jacht naar de legendarische "koninging van de edelstenen", Opaal, in het ruige Australische binnenland.
De toekomst van de Young Guns is onzeker wanneer James gewond raakt. De Bushmen vinden opaal bij de grens van hun concessie en de Cheals worden gehinderd door zware regenval.
De Blacklighters spotten een van 's werelds dodelijkste slangen. De Young Guns graven in een gevaarlijke nieuwe mijn en de Opal Whisperers zoeken naar een bijzonder type opaal.
Rory en Oscar moeten voor het eerst de boorinstallatie van hun vader gebruiken. Het Taranto-team wordt getroffen door ziekte en de Bushmen bouwen een gevaarlijke mijngrot.
De nieuwe kracht van de Bushmen beleeft een gevaarlijke eerste dag op het werk. De graafmachine van het Taranto-team geeft de geest en de Cheals hebben nog meer materiaalpech.