Prisoner of the Prophet
Briell wordt op haar 18e de 65e vrouw van Warren Jeffs en ontdekt vervolgens dat hij seksuele relaties onderhoudt met zijn minderjarige bruiden.
Blood Atonement
Briell vertelt over de periode dat ze gevangen werd gehouden in een 'House of Hiding', waar ze werd afgezonderd en door sekteleider Warren Jeffs werd gedrogeerd en bedreigd.
Warren stuurt Briell terug naar Short Creek en geeft Briells familie opdracht om haar gevangen te houden. Briell beseft dat het mogelijk haar laatste kans is om te ontsnappen.