Rome
Marcus Antonius wordt door Caesar uitgeroepen tot Tribuun en keert naar Rome terug. Vorenus ziet, voor het eerst in acht jaar, zijn gezin terug. Pullo veroorzaakt een straatrel die de impasse tussen Pompeius en Caesar doorbreekt.
Terwijl het tij voor Caesar begint te keren, doet Pompeius Marcus Antonius een verlokkelijk bod. Atia probeert het bij te leggen met Servilia. Vorenus en Niobe proberen de oude liefdesvlam opnieuw aan te wakkeren...