Tijdens een patrouille door de Federatie stuit de U.S.S. Shenzhou op een object van onbekende oorsprong.
De spanningen en belangen zijn groot terwijl Starfleet doorgaat met zijn pogingen om de oorlog met de Klingons te beëindigen.