STHLM Blackout
Technisch nieuwsproducent Arthur en true-crimeliefhebber Mille komen op hun eerste date geheel onvrijwillig in een enorme chaos terecht met moord en sabotage van het Zweedse energienetwerk als ingrediënten. Ze zijn volkomen op zichzelf aangewezen terwijl ze achternagezeten worden door de politie en anderen die het op hen gemunt hebben. Intussen eist het publiek antwoorden van de overheid.
Een doodgewone dag voor technisch producent Arthur Melberg verandert in een hel na een onverklaarbare stroomstoring. Sterverslaggever Strandberg roept Arthurs hulp in om uit te zoeken wat er gebeurd is. Het probleem is alleen dat Arthur een date heeft. Om geen argwaan te wekken, moet de date gewoon doorgaan zoals gepland.
De dood van Strandberg is overal in het nieuws en Arthur is in shock. Mille staat voor zijn deur om van hem te horen wat hij ervan weet. Arthur besluit om toch maar terug te gaan naar Kanaal 2, maar als hij daar wordt opgewacht door de politie, gaan Arthur en Mille er samen vandoor om zelf de waarheid te achterhalen.
Arthur en Mille houden zich schuil in Milles appartement, maar de politie zit hen op de hielen en 's ochtends staan ze voor de deur. Omdat Mille vastbesloten is om de waarheid te achterhalen, breekt het stel in in de woning van Strandberg en daar vinden ze aanwijzingen die hen in een totaal andere richting voeren.