Verscheurd tussen loyaliteit aan hoe hij is opgegroeid en trouw aan zijn broeders in blauw , heeft voormalig marinier Daniel "Hondo" Harrelson alles in huis om een​uitstekende leider te zijn en de kloof tussen zijn twee werelden te overbruggen.
In de nasleep van zijn beslissing om zijn mond open te doen in de pers, trekt Hondo zich terug in een rustig stadje in Mexico om zijn leven en professionele toekomst te heroverwegen.