The Good Lord Bird
Onion, een tot slaaf gemaakte jongen, sluit zich aan bij John Browns familie van abolitionistische soldaten en wordt betrokken bij de aanval op Harpers Ferry in 1859.
Onion en medeslaaf Bobs paden kruisen met de Red Shirts die voor slavernij zijn.
John en Onion trekken naar het noorden en zoeken onderdak in het huis van Frederick Douglass.