THE GOOD WIFE is een drama waarin Emmy-winnares Julianna Margulies een echtgenote en moeder speelt die de volledige zorg voor haar gezin op zich neemt én weer aan het werk gaat nadat haar man in de gevangenis belandt na een heel publiekelijk seks- en corruptieschandaal.
De zoon van oude vrienden van Alicia wordt aangeklaagd wegens moord en Alicia besluit hem te verdedigen, ondanks dat zijn ouders haar sinds het schandaal hebben genegeerd.
Alicia en Will hebben 72 uur om te bewijzen dat een ongeluk met een goederentrein de schuld is van de treinenfabrikant en niet de machinisten, om zo ervoor te zorgen dat hun weduwes hun pensioen uitgekeerd krijgen. Alicia en Jackie krijgen een meningsverschil over of de kinderen hun vader moeten bezoeken in de gevangenis.
Alicia gaat op bezoek bij Peter in de gevangenis om informatie te krijgen over haar nieuwe cliënt, die ter dood isveroordeeld terwijl Peter de officier van justitie was.