Up Next: Koffee
Toen het ongedwongen eerbetoon aan haar landgenoot, de Jamaicaanse sprinter Usain Bolt, in 2017 viraal ging op Instagram wist Mikayla Simpson, beter bekend als Koffee, dat ze op een keerpunt in haar leven stond. “'Tribute to Usain’ was het eerste complete nummer dat ik heb geschreven”, vertelt zangeres Koffee aan Apple Music. “Het zette de toon voor mijn carrière.” Niet lang daarna werd haar eerste officiële single 'Rapture’ over de hele wereld afgespeeld, maar Koffee wil meer dan alleen hits scoren. De zachtmoedige songwriter wordt geprezen als de nieuwe stem van de reggaemuziek en als jonge vertegenwoordigster van de Jamaicaanse cultuur voor de rest van de wereld. “Ik zie mezelf als een instrument dat helpt de reggaemuziek en het reggae-erfgoed voort te laten leven”, zegt ze. “Ik maak deel uit van een hoger doel.” Maak kennis met de rijzende ster in ons Beats 1-interview en de korte film, en luister naar een nieuwe remix van 'Rapture’ in onze Up Next-afspeellijst.