S1, E1: Et fly lander i New York City, og alle om bord er døde. Dr. Ephraim Goodweather og teamet hans blir tilkalt for å etterforske saken. Abraham Setrakian er overbevist om at det som først så ut som et virusutbrudd i realiteten er noe langt mer illevarslende.