Peterloo
Filmen skildrer på bredt lerret hendelsene rundt den beryktede Peterloo-massakren i 1819, der en fredelig markering for valgreform på St. Peter's Field i Manchester endte i en av de blodigste og mest beryktede ugjerningene i britisk historie.