Abbott Elementary
Mot alles råd, prøver Janine å fikse et hvert problem selv når hun legger merke til et blinkende lys i gangen. Til tross for gode intensjoner, skaper Janine nye problemer på skolen. Et annet sted, ber Gregory Barbara om hjelp for å snakke med en forelder, noe som fører til at han tilbringer lunsjtiden sin på en uventet måte.
Lærerne ber lokalsamfunnet om nytt skoleutstyr; Janine oppmuntrer Gregory til å dekorere klasserommet sitt.
Når et nytt dataprogram blir introdusert på Abbott, er Janine ivrig over å endelig kunne hjelpe Barbara med noe; Barbara er motvillig til å akseptere endring og setter seg selv i en vanskelig situasjon; Melissa overrasker Jacob.
Etter en negativ lærervurdering, får Janine styrket selvtilliten når en elev blir overført fra Melissas klasse til hennes; Jacob forsøker å starte opp et vennskap med en uinteressert Gregory.
Janine overbeviser Ava til å starte et program for begavede på Abbott ledet av Jacob; Barbara presser en nølende Melissa til å begynne å date igjen.