Karnevalsgata
En mørk gud våkner
Rycroft "Philo" Philostrate etterforsker "Unseelie Jack", en mystisk overfallsmann som bærer nag til alvefolket. Vignette Stonemoss slipper så vidt ut av Tirnanoc med livet i behold, og ankommer Burgue på leting etter en ny start. Imogen Spurnrose møter den nye naboen sin. I parlamentet tilspisser krangelen om vesenene seg.
Månens kongeriker
En gang, som burgisk soldat, fikk Philo i oppdrag å beskytte et alvisk mimakloster. Mens Pakten angriper dem, møter Philo Vignette og finner kjærligheten der han minst venter det.
Philo etterforsker mordet på rektoren sin fra barndommen. Vignette innsmigrer seg hos Svartravnen. Imogen klekker ut en plan for å hjelpe broren sin. Breakspear går på offensiven med Longerbane.
Philo ber om råd fra en haruspex i et forsøk på å finne spor om drapsmannen. Vignette knytter bånd med sin nye familie. Når Jonah kommer hjem igjen, følger foreldrene nøyere med på ham mens en ny person lager oppstyr i parlamentet. Imogen bringer Agreus inn i vennekretsen sin.
Bitene i puslespillet begynner å falle på plass for Philo. Vignette finner et hjem på et helt uventet sted. Jonah sniker seg bort for å møte noen han ikke burde møte. Imogen og Agreus går ut blant folk sammen.